Co warto wiedzieć na temat remarketingu?

Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Z tym jakże starym powiedzeniem trudno się nie zgodzić i nadal jest bardzo aktualne. Jednak obecnie, aby dotrzeć do klientów nie wystarczy już reklama papierowa czy telewizyjna. Doskonałym wyborem jest remarketing dynamiczny. Warto na jego temat dowiedzieć się więcej.

Czym jest remarketing dynamiczny?

Prowadzenie swojego sklepu internetowego nie jest łatwe. Niezbędne jest dotarcie do potencjalnej grupy klientów i właśnie tutaj warto wykorzystać remarketing dynamiczny. Już sam klasyczny remarketing jest bardzo pomocny, gdyż generuje dużą ilość odsłon witryny. Jednak remarketing dynamiczny nieco się od niego różni. W tym przypadku reklamy wyświetlane są użytkownikom, którzy wcześniej byli na Waszej stronie, jednak przekaz skoncentrowany jest na produktach, którymi wcześniej byli zainteresowani. Wykorzystując remarketing dynamiczny możecie zaprezentować konkretny produkt. Komunikat jest szyty na miarę danego klienta. W ten prosty sposób zwiększa się sprzedaż, zmniejsza się ilość porzuconych koszyków i zachęca klientów do sfinalizowania już rozpoczętych transakcji. Takie rozwiązanie sprawi, że dodatkowo zbudujecie świadomość marki u większej liczby klientów. W tradycyjnym marketingu tworzy się reklamy graficzne, zaś w remarketingu dynamicznym reklamy tworzone są przez roboty Google. System działa w sposób niezwykle inteligentny, a przy tym automatyczny, co pozwala Wam zaoszczędzić czas. Wy musicie skonfigurować jedynie listę odbiorców oraz dostarczyć dane o produktach ze swojego sklepu. 

Jak stworzyć remarketing dynamiczny?

Na początek musicie włączyć funkcję remarketingu dynamicznego na swoim koncie Google Analytics. Jednym z najważniejszych etapów jest konfiguracja tagu remarketingowego. Prawidłowe skonfigurowanie zwiększa skuteczność kampanii. Trzeba zatem wybrać rodzaj swojej działalności, a także parametry przesyłane do Google Ads. Aby przyspieszyć pracę, możecie wykorzystać Managera Tagów. Kolejny etap to oczywiście stworzenie listy odbiorców. Możecie wykorzystać listę osób, które nie dokonały zakupów, ale dodały produkt do koszyka. Następnie niezbędne jest wybranie sieci reklamowej. Oczywiście trzeba też przejść do ustawień budżetowych. Pozostaje już stworzenie reklam display. Takie reklamy są elastyczne i są dopasowane do każdej przestrzeni reklamowej.    

PIT

Powiązane artykuły