Problemy ZUS-u z e-wizytami

Z względu na obecną sytuację spowodowaną COVID-19, w celu zapewnienia większego bezpieczeństwa i komfortu, ZUS wprowadził e-wizyty. Klienci Zakładu nie muszą opuszczać domów, by załatwić swoje sprawy. Jest to równie duże udogodnienie dla osób poddanych kwarantannie lub izolacji domowej. Wystarczy kilka kliknięć oraz laptop/smartfon z kamerką i mikrofonem.

E-wizyta polega na wideorozmowie z ekspertem ZUS-u, a taką wizytę online można zarezerwować w dogodnym terminie. Skorzystać z takiej e-wizyty można od poniedziałku do piątku w godzinach 09:00-14:30. Przy rezerwacji e-wizyty wybiera się obszar merytoryczny takiej wizyty. Należy wiedzieć, że umówiona wizyta nie może trwać dłużej niż 20 minut. Obszarami merytorycznymi mogą być: zasiłki, emerytury i renty, firmy i pracujący, założenie profilu PUE.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych napotyka jednak pewne problemu związane z wizytami online. Według informacji PAP, nawet ponad 30% takich wizyt się nie odbywa. Wina leży po stronie klientów, którzy nie zjawiają się na umówione internetowe spotkanie. Prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska przekazuje: “Bezpośrednio po dokonaniu rezerwacji oraz w dniu e-wizyty przekazujemy link do rezygnacji z e-wizyty, jeśli klientowi coś wypadło, albo już jej nie potrzebuje. Apeluję, aby korzystać z tej funkcji”.

Jeżeli potencjalny nie może stawić się na umówione spotkanie online z urzędnikiem, powinien anulować rezerwację. Ułatwi to pracę Zakładu i być może umożliwi załatwienie sprawy w tym terminie innej osobie.

PIT

Powiązane artykuły